مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan
مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan

روز دانشجو چیست؟فلسفه نام گذاری روز دانشجو چیست؟


در تقویم ایرانی ثبت شده است. روزی که یادآور خروش اعتراض و مقاومت دانشجویان ایران در برابر دیکتاتوری شاه پس از کودتای ننگین ۲۸مرداد است. روزی که شاید اگر درباره آن از دانشجویان هم بپرسی به درستی فلسفه وجودی‌اش ندانند چه برسد به عابران و رهگذرانی که از کنار سر در دانشگاه‌ها می‌گذرند و بنرهای روز دانشجو را می‌خوانند. اما فلسفه نامگذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو چیست؟


بعد از کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رژیم پهلوى که توانسته بود با کمک آمریکایی‌ها بر اریکه قدرت باز گردد درصدد برآمد تا پایه هاى حکومت خود را تثبیت کند، اما غافل از اینکه مقاومت مردم به طور کامل از بین نرفته و ایران در اولین فرصت خشم و انزجار خویش را نسبت به حکومت کودتا نشان خواهد داد.



در تاریخ ۲۴ آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏ آید. نیکسون به ایران می‏ آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد). در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند.


ادامه مطلب یا اینجا را کلیک نمایید

 

ادامه مطلب ...

شرایط جدید مشمولان نظام وظیفه

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت : هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تایید ستاد کل نیروهای مسلح و به استناد ماده (۲۷) قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی –مصوب ۱۳۹۰- آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی را تصویب کرد.

بر این اساس، مشمولان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و مشمولان فارغ التحصیل مقاطع دانشگاهی یا معادل آن در حوزه های علمیه، چنانچه در مهلت یک سال پس از فراغت از تحصیل در هر مقطع بر اساس مقررات وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند، تا زمانی که وفق مواد(۳۳) و (۳۵) قانون خدمت وظیفه عمومی-مصوب ۱۳۶۳- به تحصیل اشتغال دارند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

همچنین دانشجویانی که دانشگاه محل تحصیل آنها منحل شود، به شرطی که غایب شناخته نشوند، در صورت پذیرش در سایر دانشگاه ها(بر اساس مقررات وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) مدت تحصیل انجام شده، جزو سنوات مجاز معافیت تحصیلی آنها محسوب نخواهد شد.

انتقال یا تغییر رشته دانشجو در مواردی که نیاز به انصراف و آزمون مجدد نیست، در صورتی مشمول معافیت تحصیلی خواهد بود که از حداکثر سنوات مجاز تحصیلی تجاوز نکند. 

 به ادامه مطلب مراجعه نمایید یا اینجا را کلیک نمایید

ادامه مطلب ...

آخرین مهلت ثبت نمرات میان ترم نیم سال اول 93-92

تاریخ پایان ثبت نمره میان ترم مقطع کارشناسی نیمسال اول ۹۳-۹۲ که پیش از این در تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۳-۹۲ دانشگاه پیام نور  تا تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۳۹۲ تعیین شده بود ، به ۳ دی ماه ۱۳۹۲ تغییر پیدا کرد.

آخرین مهلت غیر قابل تمدید برای ثبت نمرات میان ترم دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲ :

 

در مقطع کارشناسی آخرین مهلت ثبت  :  ۳ دی ماه ۱۳۹۲

 

در مقطع کارشناسی ارشد آخرین مهلت ثبت  :  ۳۰ دی ماه ۱۳۹۲

 

* لطفا به اعضای محترم هیئت علمی و استید مدعو اطلاع رسانی فرمایید.

* لذا از تاریخ فوق ،طبق تجربه سال گذشته توسط سازمان قفل نمرات اعمال خواهد شد و هیچ گونه دسترسی توسط کاربر ارشد سیستم گلستان نخواهد بود. 

* از کلیه اساتید محترم تقاضا می گردد که نسبت به ثبت نمرات دروس خویش تا تاریخ فوق اقدام لازم را مبذول فرمایند.

* همچنین دانشجویان عزیز تا تاریخ های اعلام شده حتما از اساتید خود ثبت نمرات میان ترم دروسشان را پیگیری فرمایید تا به مشکل عدم ثبت نمرات میان ترم  دانشجویان سال های قبل مواجه نشوند.