مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan
مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan

عید سعید قربان بر شما مسلمانان مبارک!





در موعود نگاه زیبایت ، اسماعیل شده ام


که قربانی چشم های روشنت باشم


بگو کدام قربانگاه را برای آخرین نفسم برگزیده ای


ای خلیل من !

۹ گام طلایی برای جذب مشتری

۹ گام طلایی برای جذب مشتری

۹ گام طلایی برای جذب مشتری۱) برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید
اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد .
۲) پس از بروز مساله(از نظر ارتباط با مشتری)هر چه سریع تر آن را حل کنید
هیچ سازمان، کالا یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل باشد. در ارتباط سازمان با مشتری امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید.اگر سازمانی بتواند ثابت کند که در برابر مشتری پاسخ گوست و برای او ارزش قائل شود، در آن صورت شکایت تبدیل به ابراز نظر مثبت و موجب افزایش وفاداری مشتری خواهد شد.معمولا افراد آخرین رویداد را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام میتواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با مشتری شود.کل داستان در این است که مشتریان ناراضی بیش از مشتریان راضی، دوست و رفیق دارند.از همین دیدگاه تمایل بیشتری دارند که درباره حرکت نامناسب یک فروشگاه یا نارضایتی خود از یک محصول و خدمات به دوستان، خانواده و همتایان بگویند، ولی درباره خوبی سازمان یا فروشگاه سخن زیادی بر زبان نمیارند.
۳) همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید
هیچ گاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به آن فروشگاه مراجعه یا از همان محصول استفاده کند.در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند: الف) فروشنده برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری او در مواردی سود کم را تحمل کند.البته برای یک دوره کوتاه مدت. ب) دادن پاداش، بابت وفاداری مشتری که در نتیجه در هر معامله سود فروشنده اندکی کمتر می شود ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد.
۴) همیشه حق با مشتری نیست ولی مساله مهم تفهیم این موضوع به مشتری است
اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود.امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد.این یک واقعیت است که سازمان بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان واحد فروش باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.
۵) مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت
فقط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به سازمان نخواهد شد،بلکه لذت بردن از محصول و خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر سازمان ها بتوانند با مشتریان صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه مشتری از محصول لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.
۶) نباید فراموش کرد که مشتری حق انتخاب دارد
از آنجا که بازارها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ سازمانی نمی تواند در مورد وفاداری مشتریان مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به شرکت رقیب روی می آورند. هر سازمانی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه وی درباره خرید می تواند رابطه را تقویت نماید.
۷) برای پی بردن به خواست مشتری به حرف های او گوش فرا دهید
دوره ای که سازمان ها تصمیم می گرفتند چه کالایی را عرضه کنند و سپس آن را به مشتری تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. اگر کسی حرف بزند و ما به او گوش ندهیم، با ما خداحافظی خواهد کرد. ارتباط بامشتری بر پایه همین اصل قرار دارد. یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن مشتری این است که آنها را نادیده گرفته و به آنها توجه نکنیم.
۸) درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید
کسانی که برای یک سازمان کار می کنند باید در مورد آن سازمان و محصولات آن همواره تصویر مثبتی به مشتری ارائه کنند. می گویند یک کارخانه بزرگ تولید خودرو دارای دو توقفگاه بود. توقفگاه نخست که از خیابان مجاور قابل مشاهده بود متعلق به آن دسته از کارکنان بود که با خودروی تولیدی همین شرکت به محل کار خود می آمدند. کارکنانی که با خودروهای تولیدی شرکت های دیگر به آنحا می آمدند ناگزیر بودند در توقفگاه دوم، دورتر از خیابان مجاور توقف کنند . شرکت دارای این دیدگاه بود که اگر مشتریان بالقوه مشاهده کنند که کارکنان شرکت از محصولات شرکت های رقیب استفاده می کنند ، این پرسش در ذهن آنها خطور می کرد.
۹) خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید
همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان مشتری بدانید که به سازمان وارد می شود. همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این سازمان از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین مشتری و محصول به صورتی در می آید که کفه ترازو به نفع مشتری سنگین تر خواهد شد.


مهندسی صنایع

امروزه با پیشرفت صنعت و جهانی شدن اقتصاد و با توجه به توانمندی های یک مهندس صنایع به اهمیت این رشته بیشتر واقف می شویم . یکی از مهمترین مسائل در صنعت استفاده بهینه از منابع در دسترس می باشد .( منابع در دسترس شامل مواد منابع انسانی و ماشین آلات و...) همه این منابع برای رسیدن به کالای مطلوب هزینه هایی را در بردارد که باید این هزینه ها حداقل شوند.

البته کیفیت کالا و خدمات نیز نباید فراموش شود و کلید حل این مسائل در دست یک مهندس صنایع است که با توانمندی های خود می تواند راه گشای آن باشد . مهندسی صنایع یک رشته مدیریتی نیست بلکه تخصص مهندس صنایع به عنوان ابزاری توانمند در خدمت یک مدیر قرار می گیرد یعنی بیشترین کمک به یک مدیر می تواند توسط مهندس صنایع انجام بپذیرد .البته یک مهندس صنایع میتواند یک مدیر موفق هم باشد.
با توجه به اطلاعات یک مهندس صنایع اگر بخواهند برای یک کارخانه از بین سه نفر با شرایط یکسان و رشته های تحصیلی مکانیک و برق و صنایع یک نفر را انتخاب کنند حتما مهندس صنایع را برمی گزینند. مرور توانمندى ها و خدمات مهندسى صنایع نقش و اهمیت مهندسى صنایع را به وضوح بیان مى کند.
مهندسى صنایع = موتور محرک سازمان
سازمان بدون موتور هیچگاه حرکت نمیکند

دانلود کتاب قلعه حیوانات

 

به نام خدا 

 

دانلود کتاب قلعه حیوانات 

 

برای دانلود روی عکس زیر کلیک نمایید. 

 

منبع سایت آموزش نرم افزار CATIA 

 

 

قلعه حیوانات

تحلیل کنکور ارشد92

تعداد سوالات و منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

تعداد سوالات آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

در آزمون ارشد سال 92 دارای یک دفترچه، شامل 120 سؤال و 150 دقیقه زمان پاسخدهی بود.

- زبان عمومی و تخصصی شامل 30 سؤال

- تحقیق در عملیات 1 و 2 شامل 20 سؤال

- تئوری احتمال و آمار مهندسی شامل 20 سؤال

- دروس تخصصی شامل 50 سؤال

منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

زبان عمومی و تخصصی:

1ـ کتاب های مدرسان شریف ( عمومی و تخصصی)

2ـ متون TOEFLL

تحقیق در عملیات 1 و 2:

1- کتاب مدرسان شریف

2- تحقیق در عملیات، مختار بازارا

3- آشنایی با تحقیق در عملیات، حمدی طه

4ـ تحقیق در عملیات 2، میربهادر قلی‌آریانژاد، سید جعفر سجادی

5ـ پژوهش عملیاتی، مهرگان

6ـ برنامه‌ریزی خطی، لیبرمن، ترجمه: محمد مدرس یزدی و اردوان آصف وزیری

آمار و احتمالات مهندسی:

1- کتاب مدرسان شریف

2- آمار ریاضی از والپول

3ـ مبانی احتمالی از شلدون راس

4- نظریه احتمال و کاربرد آن، دکتر اخوان نیاکی

طرح ریزی واحد های صنعتی:

1- کتاب مدرسان شریف

2- اپل، جیمز. م، طرح ریزی واحدهای صنعتی

3- اپل، جیمز.م، اصول طراحی کارخانه، ترجمه گروه مهندسی، صنایع جهاد دانشگاهی صنعتی شریف

4- تام کینز، وایت، بورز، فریزل تان چوکو و ترینو، طرح ریزی واحدهای صنعتی (اصول طراحی کارخانه)، ترجمه دکتر رضا رنجبرانی فراهانی

کنترل کیفیت آماری:

1- کتاب مدرسان شریف

2- کنترل کیفیت آماری، داگلاس سی. مونتگومری، ترجمه دکتر رسول نورالسناء

3ـ کنترل کیفیت آماری، محمدتقی فاطمی قمی

برنامه‌ریزی و کنترل پروژه:

1- کتاب مدرسان شریف

2- مدیریت و کنترل پروژه، علی حاج شیرمحمدی

برنامه‌ریزی و کنترل تولید و موجودی‌ها:

1- کتاب مدرسان شریف

2- برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی ها، محمد تقی فاطمی قمی

3- برنامه ریزی و کنترل موجودی، مونت گومری

4- برنامه ریزی و کنترل موجودی، علی حاج شیر محمدی

اقتصاد مهندسی:

1- کتاب مدرسان شریف

2- مبانی اقتصاد مهندسی، لیلند بلنک ـ آنتونی تارکوئین (ترجمه سیدعلی زیتون‌نژاد موسویان)

3ـ اقتصاد مهندسی، محمدمهدی اسکونژاد

4ـ اقتصاد مهندسی، دانشگاه پیام نورـ مجید محمدی 

 

 

منبع:سایت مدرسان شریف

منابع کنکور ارشد مهندسی صنایع

منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع (1259)

مهندسی صنایع - مهندسی صنایع

مهندسی صنایع - مدیریت مالی

  • منبع مروری کلی:
  1. 8 مرحله آزمون آزمایشی سال گذشته دپارتمان - انتشارات نگاه دانش
  2. کتاب 6 سال کنکور - تالیف تیم اساتید دپارتمان صنایع - انتشارات نگاه دانش

زبان عمومی و تخصصی:

  • * Essential words for the toefl استیون ماتیسن- انتشارات پیک زبان
  • * زبان عمومی ارشد زیر ذره بین (جلد1-واژگان) - هادی جهانشاهی، الناز یوسف زاده - انتشارات نگاه دانش
  • * پک زبان دی ال ام - دکتر فرید
  • * Absolutely Essential 504 Word انتشارات راهیان
  • * زبان عمومی- آرمان اشراقی - نگاه دانش
  • جزوه زبان عمومی مهندس شایان
  • جزوه زبان تخصصی مهندس شایان
  • زبان عمومی- دکتر فرهاد ماسان- پارسه
  • زبان تخصصی و عمومی مهندسی صنایع و سیستم کنکور آزاد و سراسری- مهندس رضا نعمتی- انتشارات نگاه دانش
آمار و احتمالات مهندسی:
(سه منبع اول برای گذراندن کنکور کافی و جامع می باشند.)
  • * آمار و احتمالات مهندسی (دو جلد)- دکتر مجید ایوزیان- انتشارات ترمه - (ویرایش جدید چاپ ده به بعد)
  • * 2000 تست آمار و احتمالات مهندسی - دکتر مجید ایوزیان، میثم حدادی - انتشارات نگاه دانش
  • * جزوه کلاسی آمار و احتمالات دکتر ایوزیان
  • آمار و احتمالات مهندسی - دکتر مصطفی زندیه و محمود خاورپور - انتشارات جهش
  • جزوه دکتر شهریاری- استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
  • حل المسائل شلدون راس- دکتر مجید ایوزیان و دکتر آرنوش شاکری- انتشارات ترمه
  • تئوری احتمالات و کاربرد های آن- دکتر سید تقی اخوان نیاکی
تحقیق در عملیات 1 و 2:
(سه منبع اول برای گذراندن کنکور کافی و جامع می باشند.)
  • * تحقیق در عملیات 1 - مازیار زاهدی سرشت، شهرزاد خسروی- انتشارات نگاه دانش
  • * تحقیق در عملیات 2- مازیار زاهدی سرشت - انتشارات نگاه دانش
  • * 2000 تست تحقیق در عملیات(سه جلد) چاپ جدید - مازیار زاهدی سرشت- انتشارات نگاه دانش
  • بانک تست ارشد تحقیق در عملیات1- مازیار زاهدی سرشت- انتشارات پوران پژوهش
  • برنامه ریزی خطی و روابط شبکه ای بازارا- مختار بازارا
  • مبانی تحقیق در عملیات - میثم ربیعی، محسن عبادی و مصطفی مزینانی- انتشارات پیوند نو
  • تحقیق در عملیات- بهزاد اشجری- پارسه
  • کتاب تحقیق در عملیات وینتسون
  • جزوه‌ی تحقیق در عملیات دکتر عشقی، استاد دانشگاه شریف
  • کتاب تحقیق در عملیات(جلد دوم)، لیبرمن و هیلیر، مترجمان: وزیری و مدرس، نشر جوان
  • آشنایی با تحقیق در عملیات، حمدی طه، مترجم علیرضایی، طلوع و محرابیان، مرکز نشر دانشگاهی
  • کتاب برنامه ریزی خطی دکتر آریانژاد و دکتر سجادی، انتشارات علم و صنعت
  • کتاب تحقیق در عملیات 2 دکتر آریانژاد و دکتر سجادی، انتشارات علم و صنعت
  • کتاب تحقیق در عملیات دکتر عارفه فدوی
طرح ریزی واحد های صنعتی:
(منبع اول برای گذراندن کنکور کافی و جامع می باشند.)
  • * طرح ریزی واحدهای صنعتی - محمدهادی نیکوفکر و وحید عبداله زاده - انتشارات نگاه دانش
  • جزوه دکتر اشجری (پارسه)
  • جزوه نیکوفکر (پژوهش)
  • جزوه دکتر توکلی مقدم (دانشگاه تهران)
  • جزوه دکتر جبل عاملی (علم و صنعت)
  • طرح ریزی واحدهای صنعتی- حسین جعفری و داوود جعفری - انتشارات پردازش
کنترل موجودی:
  • * کنترل تولید و موجودی - وحید عبداله زاده و محمدهادی نیکوفکر - انتشارات نگاه دانش (به زودی تا پایان مرداد 91)
  • * کنترل تولید و موجودی - جواد حسن پور - انتشارات راهیان ارشد (ویرایش جدید)
  • جزوه استاد پورسعیدی
  • جزوه استاد عبدالله زاده (پژوهش)
  • جزوه دکتر حجی
اقتصاد مهندسی:
  • * اقتصاد مهندسی - مهندس عباس زاده - انتشارات نگاه دانش (به زودی تا پایان مرداد 91)
  • اقتصاد مهندسی - دکتر محمد مهدی اسکو نژاد - انتشارارت امیرکبیر
  • جزوه کلاس دکتر اسماعیلی (پژوهش)
  • اقتصاد مهندسی (ویرایش جدید) - دکتر امیری، مهندس زند - انتشارات نگاه دانش
کنترل کیفیت آماری:
  • * کنترل کیفیت آماری - دکتر امیرحسین امیری - مهندس مهدی کوشا - انتشارات نگاه دانش (ویرایش سوم)
  • کنترل کیفیت - داگلاس سی مونتگومری - مترجم: دکتر رسول نورالسنا - انتشارات علم و صنعت
  • مروری بر کنترل کیفیت آماری - دکتر عباس سقایی و مهندس مریم شکاری
  • کنترل کیفیت آماری - دکتر فاطمی قمی - انتشارات دانشگاه امیر کبیر

کنترل پروژه

  • * کنترل پروژه (ویرایش ششم) - دکتر مجید سبزه پرور - انتشارات ترمه (چاپ چهاردهم)
  • مدیریت و کنترل پروژه - دکتر علی حاج شیر محمدی - جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان
  • برنامه ریزی و کنترل پروژه - مجتبی گلشنی - نشر زمان

جزوات درسی مهندسی صنایع

به نام خدا

جزوات درسی شامل جزوات دروس:

برنامه سازی رایانه

استاتیک

آمار و احتمال

معادلات دیفرانسیل

تحقیق در عملیات 1

تحقیق در عملیات2

کنترل موجودی 1

طرح ریزی واحد های صنعتی

ریاضی عمومی 2

را می توانید از این پایگاه دریافت نمایید فقط کافی است

بر روی گزینه زیر کلیک نمایید.

در صورت درخواست جزوه برای درس های غیر از این لیست می توانید

در قسمت نظرات بالای همین پست و یا تماس اعلام کنید تا در صورت موجود بودن

برای شما در پایگاه قرار دهم.







نمونه سؤالات اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) به زودی در دسترس قرار می گیرد