ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
در موعود نگاه زیبایت ، اسماعیل شده ام
که قربانی چشم های روشنت باشم
بگو کدام قربانگاه را برای آخرین نفسم برگزیده ای
ای خلیل من !
۹
گام طلایی برای جذب مشتری
۹
گام طلایی برای جذب مشتری۱) برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل
نشوید
اگر
چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را
از دست داده است از شما دور خواهد شد .
۲)
پس از بروز مساله(از نظر ارتباط با مشتری)هر چه سریع تر آن را حل کنید
هیچ
سازمان، کالا یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل باشد. در ارتباط سازمان با مشتری
امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید.اگر سازمانی بتواند ثابت کند که در
برابر مشتری پاسخ گوست و برای او ارزش قائل شود، در آن صورت شکایت تبدیل به ابراز
نظر مثبت و موجب افزایش وفاداری مشتری خواهد شد.معمولا افراد آخرین رویداد را بیشتر
در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مساله دریغ
نکرده است، این اقدام میتواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با مشتری شود.کل داستان در
این است که مشتریان ناراضی بیش از مشتریان راضی، دوست و رفیق دارند.از همین دیدگاه
تمایل بیشتری دارند که درباره حرکت نامناسب یک فروشگاه یا نارضایتی خود از یک محصول
و خدمات به دوستان، خانواده و همتایان بگویند، ولی درباره خوبی سازمان یا فروشگاه
سخن زیادی بر زبان نمیارند.
۳)
همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید
هیچ
گاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد، احتمال کمی وجود
دارد که باز هم به آن فروشگاه مراجعه یا از همان محصول استفاده کند.در اینجا دو راه
حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند: الف) فروشنده برای
حفظ مشتری و افزایش وفاداری او در مواردی سود کم را تحمل کند.البته برای یک دوره
کوتاه مدت. ب) دادن پاداش، بابت وفاداری مشتری که در نتیجه در هر معامله سود
فروشنده اندکی کمتر می شود ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد
شد.
۴)
همیشه حق با مشتری نیست ولی مساله مهم تفهیم این موضوع به مشتری است
اغلب
مشتری مرتکب اشتباه می شود.امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد.این یک
واقعیت است که سازمان بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان واحد فروش
باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این
کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.
۵)
مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت
فقط
تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به سازمان نخواهد شد،بلکه لذت بردن
از محصول و خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر سازمان ها بتوانند با مشتریان
صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت
ببرند. برای اینکه مشتری از محصول لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه
شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.
۶)
نباید فراموش کرد که مشتری حق انتخاب دارد
از
آنجا که بازارها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ سازمانی نمی تواند در مورد وفاداری
مشتریان مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا
شود به شرکت رقیب روی می آورند. هر سازمانی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های
خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به مشتری برای آگاهی از
دیدگاه وی درباره خرید می تواند رابطه را تقویت نماید.
۷)
برای پی بردن به خواست مشتری به حرف های او گوش فرا دهید
دوره
ای که سازمان ها تصمیم می گرفتند چه کالایی را عرضه کنند و سپس آن را به مشتری
تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری
شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. اگر کسی حرف بزند و ما به او گوش
ندهیم، با ما خداحافظی خواهد کرد. ارتباط بامشتری بر پایه همین اصل قرار دارد. یکی
از سریعترین راه ها برای از دست دادن مشتری این است که آنها را نادیده گرفته و به
آنها توجه نکنیم.
۸)
درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید
کسانی
که برای یک سازمان کار می کنند باید در مورد آن سازمان و محصولات آن همواره تصویر
مثبتی به مشتری ارائه کنند. می گویند یک کارخانه بزرگ تولید خودرو دارای دو توقفگاه
بود. توقفگاه نخست که از خیابان مجاور قابل مشاهده بود متعلق به آن دسته از کارکنان
بود که با خودروی تولیدی همین شرکت به محل کار خود می آمدند. کارکنانی که با
خودروهای تولیدی شرکت های دیگر به آنحا می آمدند ناگزیر بودند در توقفگاه دوم،
دورتر از خیابان مجاور توقف کنند . شرکت دارای این دیدگاه بود که اگر مشتریان
بالقوه مشاهده کنند که کارکنان شرکت از محصولات شرکت های رقیب استفاده می کنند ،
این پرسش در ذهن آنها خطور می کرد.
۹)
خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید
همیشه
ارزش آن را دارد که خود را به عنوان مشتری بدانید که به سازمان وارد می شود. همیشه
خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این سازمان از ورود من استقبال به
عمل می آورد؟ هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین مشتری و محصول به صورتی در
می آید که کفه ترازو به نفع مشتری سنگین تر خواهد شد.
امروزه
با پیشرفت صنعت و جهانی شدن اقتصاد و با توجه به توانمندی های یک مهندس صنایع به
اهمیت این رشته بیشتر واقف می شویم . یکی از مهمترین مسائل در صنعت استفاده بهینه
از منابع در دسترس می باشد .( منابع در دسترس شامل مواد منابع انسانی و ماشین
آلات و...) همه این منابع برای رسیدن به کالای مطلوب هزینه
هایی را در بردارد که باید این هزینه ها حداقل شوند.
البته کیفیت کالا و خدمات نیز نباید
فراموش شود و کلید حل این مسائل در دست یک مهندس صنایع است که با توانمندی های خود
می تواند راه گشای آن باشد . مهندسی صنایع یک رشته مدیریتی نیست بلکه تخصص مهندس
صنایع به عنوان ابزاری توانمند در خدمت یک مدیر قرار می گیرد یعنی بیشترین کمک به
یک مدیر می تواند توسط مهندس صنایع انجام بپذیرد .البته یک مهندس صنایع میتواند یک
مدیر موفق هم باشد.
با توجه به
اطلاعات یک مهندس صنایع اگر بخواهند برای یک کارخانه از بین سه نفر با شرایط یکسان
و رشته های تحصیلی مکانیک و برق و صنایع یک نفر را انتخاب کنند حتما مهندس صنایع را
برمی گزینند. مرور توانمندى ها و خدمات مهندسى صنایع نقش و اهمیت مهندسى صنایع را
به وضوح بیان مى کند.
مهندسى صنایع =
موتور محرک سازمان
سازمان بدون موتور هیچگاه حرکت نمیکند
به نام خدا
دانلود کتاب قلعه حیوانات
برای دانلود روی عکس زیر کلیک نمایید.
منبع سایت آموزش نرم افزار CATIA
تعداد سوالات و منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
تعداد سوالات آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در آزمون ارشد سال 92 دارای یک دفترچه، شامل 120 سؤال و 150 دقیقه زمان پاسخدهی بود. - زبان عمومی و تخصصی شامل 30 سؤال - تحقیق در عملیات 1 و 2 شامل 20 سؤال - تئوری احتمال و آمار مهندسی شامل 20 سؤال - دروس تخصصی شامل 50 سؤال
منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
زبان عمومی و تخصصی: 1ـ کتاب های مدرسان شریف ( عمومی و تخصصی) 2ـ متون TOEFLL
تحقیق در عملیات 1 و 2: 1- کتاب مدرسان شریف 2- تحقیق در عملیات، مختار بازارا 3- آشنایی با تحقیق در عملیات، حمدی طه 4ـ تحقیق در عملیات 2، میربهادر قلیآریانژاد، سید جعفر سجادی 5ـ پژوهش عملیاتی، مهرگان 6ـ برنامهریزی خطی، لیبرمن، ترجمه: محمد مدرس یزدی و اردوان آصف وزیری
آمار و احتمالات مهندسی: 1- کتاب مدرسان شریف 2- آمار ریاضی از والپول 3ـ مبانی احتمالی از شلدون راس 4- نظریه احتمال و کاربرد آن، دکتر اخوان نیاکی
طرح ریزی واحد های صنعتی: 1- کتاب مدرسان شریف 2- اپل، جیمز. م، طرح ریزی واحدهای صنعتی 3- اپل، جیمز.م، اصول طراحی کارخانه، ترجمه گروه مهندسی، صنایع جهاد دانشگاهی صنعتی شریف 4- تام کینز، وایت، بورز، فریزل تان چوکو و ترینو، طرح ریزی واحدهای صنعتی (اصول طراحی کارخانه)، ترجمه دکتر رضا رنجبرانی فراهانی
کنترل کیفیت آماری: 1- کتاب مدرسان شریف 2- کنترل کیفیت آماری، داگلاس سی. مونتگومری، ترجمه دکتر رسول نورالسناء 3ـ کنترل کیفیت آماری، محمدتقی فاطمی قمی
برنامهریزی و کنترل پروژه: 1- کتاب مدرسان شریف 2- مدیریت و کنترل پروژه، علی حاج شیرمحمدی
برنامهریزی و کنترل تولید و موجودیها: 1- کتاب مدرسان شریف 2- برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی ها، محمد تقی فاطمی قمی 3- برنامه ریزی و کنترل موجودی، مونت گومری 4- برنامه ریزی و کنترل موجودی، علی حاج شیر محمدی
اقتصاد مهندسی: 1- کتاب مدرسان شریف 2- مبانی اقتصاد مهندسی، لیلند بلنک ـ آنتونی تارکوئین (ترجمه سیدعلی زیتوننژاد موسویان) 3ـ اقتصاد مهندسی، محمدمهدی اسکونژاد 4ـ اقتصاد مهندسی، دانشگاه پیام نورـ مجید محمدی
منبع:سایت مدرسان شریف |
منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع (1259)
مهندسی صنایع - مهندسی صنایع
مهندسی صنایع - مدیریت مالی
|
زبان عمومی و تخصصی:
کنترل پروژه
خلاصه نکات تحقیق در عملیات ۱ فصل ۳
خلاصه نکات تحقیق در عملیات ۱ فصل ۴
خلاصه نکات تحقیق در عملیات ۱ فصل ۵
خلاصه نکات تحقیق در عملیات ۱ فصل ۶
در ضمن شما می توانید نمونه سؤالات این درس را از اینجا دریافت کنید.