مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan
مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan

۹ گام طلایی برای جذب مشتری

۹ گام طلایی برای جذب مشتری

۹ گام طلایی برای جذب مشتری۱) برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید
اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد .
۲) پس از بروز مساله(از نظر ارتباط با مشتری)هر چه سریع تر آن را حل کنید
هیچ سازمان، کالا یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل باشد. در ارتباط سازمان با مشتری امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید.اگر سازمانی بتواند ثابت کند که در برابر مشتری پاسخ گوست و برای او ارزش قائل شود، در آن صورت شکایت تبدیل به ابراز نظر مثبت و موجب افزایش وفاداری مشتری خواهد شد.معمولا افراد آخرین رویداد را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام میتواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با مشتری شود.کل داستان در این است که مشتریان ناراضی بیش از مشتریان راضی، دوست و رفیق دارند.از همین دیدگاه تمایل بیشتری دارند که درباره حرکت نامناسب یک فروشگاه یا نارضایتی خود از یک محصول و خدمات به دوستان، خانواده و همتایان بگویند، ولی درباره خوبی سازمان یا فروشگاه سخن زیادی بر زبان نمیارند.
۳) همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید
هیچ گاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به آن فروشگاه مراجعه یا از همان محصول استفاده کند.در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند: الف) فروشنده برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری او در مواردی سود کم را تحمل کند.البته برای یک دوره کوتاه مدت. ب) دادن پاداش، بابت وفاداری مشتری که در نتیجه در هر معامله سود فروشنده اندکی کمتر می شود ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد.
۴) همیشه حق با مشتری نیست ولی مساله مهم تفهیم این موضوع به مشتری است
اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود.امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد.این یک واقعیت است که سازمان بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان واحد فروش باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.
۵) مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت
فقط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به سازمان نخواهد شد،بلکه لذت بردن از محصول و خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر سازمان ها بتوانند با مشتریان صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه مشتری از محصول لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.
۶) نباید فراموش کرد که مشتری حق انتخاب دارد
از آنجا که بازارها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ سازمانی نمی تواند در مورد وفاداری مشتریان مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به شرکت رقیب روی می آورند. هر سازمانی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه وی درباره خرید می تواند رابطه را تقویت نماید.
۷) برای پی بردن به خواست مشتری به حرف های او گوش فرا دهید
دوره ای که سازمان ها تصمیم می گرفتند چه کالایی را عرضه کنند و سپس آن را به مشتری تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. اگر کسی حرف بزند و ما به او گوش ندهیم، با ما خداحافظی خواهد کرد. ارتباط بامشتری بر پایه همین اصل قرار دارد. یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن مشتری این است که آنها را نادیده گرفته و به آنها توجه نکنیم.
۸) درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید
کسانی که برای یک سازمان کار می کنند باید در مورد آن سازمان و محصولات آن همواره تصویر مثبتی به مشتری ارائه کنند. می گویند یک کارخانه بزرگ تولید خودرو دارای دو توقفگاه بود. توقفگاه نخست که از خیابان مجاور قابل مشاهده بود متعلق به آن دسته از کارکنان بود که با خودروی تولیدی همین شرکت به محل کار خود می آمدند. کارکنانی که با خودروهای تولیدی شرکت های دیگر به آنحا می آمدند ناگزیر بودند در توقفگاه دوم، دورتر از خیابان مجاور توقف کنند . شرکت دارای این دیدگاه بود که اگر مشتریان بالقوه مشاهده کنند که کارکنان شرکت از محصولات شرکت های رقیب استفاده می کنند ، این پرسش در ذهن آنها خطور می کرد.
۹) خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید
همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان مشتری بدانید که به سازمان وارد می شود. همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این سازمان از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین مشتری و محصول به صورتی در می آید که کفه ترازو به نفع مشتری سنگین تر خواهد شد.


نظرات 7 + ارسال نظر
حمید یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 08:14 ق.ظ

با سلام خدمت شما!
نمونه سؤالات ترم قبل روی سایت نیست چرا؟

سلام.!
حق با شماست.باور کنید وقت نیست.احتمالاً به تدریج تا آخر همین ترم می ذارم تو سایت.با تشکر از بازدیدتون.

س دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 05:57 ق.ظ

سلام. مرسی از پیگیری زیائتون خودم کتاب پیدا کردم اونم درحد تیم ملی. هه.هه.هه.هه.

سلام.
نیازی به عنوان کردنش نبود!

س سه‌شنبه 30 مهر 1392 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام. چرا از رشته های دیگه نمونه سوال تو وبتون قرار نمیدین؟؟؟؟؟

سلام.
اسم سایت روی وبلاگ هم هست!
یعنیiepg.ir
industrial engineer payamenoor gorgan
باز یعنی:
مهندسی صنایع پیام نور گرگان
به همین خاطره که از رشته های دیگه نمی تونیم نمونه سؤال بذاریم ولی در آینده قصد داریم طراحی کنیم.

ملوان زبل دوشنبه 29 مهر 1392 ساعت 06:22 ق.ظ

سلام. صبح عالی متعالی. سایته خوبی داری. اما خیلی زیاد بد قولی جزوه زبان کوش؟؟؟؟؟:

سلام.متشکرم راستش رو بخوای پیدا کردنش کمی سخته ولی به محض اینکه آماده شد در وبلاگ می ذارم . متشکرم از نظرتون.

ناشناس سه‌شنبه 23 مهر 1392 ساعت 12:30 ب.ظ

سالام شما قرار بود جزوه زبان عمومی قراربدین پس کو؟؟؟؟؟؟؟

با سلام.
بله درست می فرمایید. به زودی قرار می دهیم در حال آماده سازی هستیم ان شاءالله در هفته آتی.

علی شنبه 20 مهر 1392 ساعت 06:25 ق.ظ

سلام خدمت شما.امکان دارد فایل هایی ک می گذارید لینک مستقیم باشند!؟چون راحت ترند

سلام بله به زودی شاهد تغییراتی خواهید بود!

سلام پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 06:25 ب.ظ

سلام.. خسته نباشیی با زحمات ما..... میشه جزوه زبان انگلیسی عمومی که ب زبان ساده گفته باشه رو تو وبت قرار بدی؟؟؟؟؟ مرسی. موفق باشی.

سلام متشکرم.زحمت نیست رحمته.بله حتماً در حال آماده سازی هستیم به زودی قرار خواهیم داد.متشکرم شما هم همچنین موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد