مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan
مهندسی صنایع پیام نور گرگان

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

Industrial Engineer Payamenoor Gorgan

دانلود نرم افزار متلب 2013


دانلود نرم افزار متلب 2013، نسخه نهایی

Matlab R2013a



نرم افزار Matlab یکی از پرکاربرد ترین نرم افزارهای مهندسی و ریاضی است. به طوری که امروزه به عنوان ابزاری استاندارد مورد استفاده دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مهندسی قرار میگیرد.

 بر خلاف برخی تصورات، نرم افزار مطلب فقط ابزاری برای حل معادلات ریاضی و یا رسم نمودار نیست. بلکه برای انجام محاسبات مختلف فنی و صنعتی نیز میتوان از آن استفاده کرد.

 برای انجام محاسبات مورد نظر خود با نرم افزار Matlab ، میتوانید به راحتی از ابزارهای کدنویسی آن کمک بگیرید. کدنویسی در نرم افزار مطلب در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی بسیار ساده تر بوده و با کمی تمرین و تلاش قابل انجام است.

 

در این مطلب، نسخه نهایی نرم افزار Matlab (ورژن R2013a) را برای شما آماده کرده ایم.

 

همچنین کتاب الکترونیکی آموزش نرم افزار Matlab را نیز میتوانید در ادامه دانلود کنید. این کتاب به صورت PDF و به زبان فارسی است.


 

دانلود نرم افزار متلب 2013، نسخه نهایی - Matlab R2013a :

(با حجم 6.1 گیگابایت)

دانلود پارت 1

دانلود پارت 2

 

توجه: هر دو پارت را دانلود کرده و در کنار هم ذخیره کنید. سپس پارت 1 را اجرا کنید تا از حالت فشرده خارج شود.

راهنمای فارسی نصب نرم افزار در محتوایی که دانلود میکنید قرار دارد.

 

دانلود Learning Matlab - Essentials Skills - آموزش نرم افزار متلب






متلب (MATLAB)‏ یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژه متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند. کار کردن با ماتریس‌ها در متلب بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در متلب به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. این نرم‌افزار تقریباً در تمامی رشته‌های مهندسی به کار می‌رود. در هر رشته‌ای که نیاز به محاسبات ریاضی، ترسیم منحنی، شبیه‌سازی مدل، آنالیز عددی و ... باشد، استفاده از MATLAB می‌تواند مفید باشد. مسایلی که در رشته‌های مهندسی معمولاً با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی C و Fortran حل می‌شوند، با استفاده از MATLAB بسیار راحت‌تر و سریع‌تر حل می‌شوند.

این نرم‌افزار دارای جعبه‌ ابزارهای مختلفی است که دانشجویان و مهندسان هر رشته می‌توانند از جعبه ابزار رشته خود استفاده کنند. علاوه بر توابع فراوانی که خود متلب دارد، برنامه‌نویس نیز می‌تواند توابع جدید تعریف کند. استفاده از توابع متلب برای نمایش داده‌ها بسیار راحت و لذت بخش است.
در دوره آموزشی Learning Matlab شما با قابلیت های اساسی و کلیدی این نرم افزار کاربردی قدرتمند آشنا می شوید.

عناوین آموزشی:
- معرفی رابط کاربری
- محاسبات عمومی
- کار ​​با متغیرها
- توابع ریاضی ضروری
- کار ​​با اعداد مختلط
- کار ​​با بردارها
- کار ​​با ماتریس
- محاسبات جبری
- محاسبات حساب دیفرانسیل و انتگرال
- اصوا اولیه در نمودار ها
- و ...



منبع:پی سی دانلود

دریافت برنامه کلاسی رشته مهندسی صنایع نیم سال اول 94-93 پیام نور گرگان



به نام خدا

برنامه کلاسی رشته مهندسی صنایع (چند بخشی)

نیم سال اول 94-93 دانشگاه پیام نور

مخصوص ورودی های قبل 92 تقدیم شما می شود.

(به روز شده در تاریخ 11 آبان 93)


تاریخ به روز رسانی برنامه:


1393/08/11



برای دریافت برنامه اینجا را کلیک نمایید



ارسال نظرات

به نام خدا


با سلام خدمت شما

لطفاً جهت ارائه هرچه بهتر شدن فعالیت ها در وبلاگ نظرات خود را

برای ما ارسال نمایید.

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

کاربر جدید

به نام خدا

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و هم رشته ای های گرامی

بنده به عنوان کاربر جدید در وبلاگ " مهندسی صنایع پیام نور گرگان " امیدوارم بتوانیم در کنار هم لحظات خوبی را داشته باشیم

و هم شما و هم ما بتوانیم از تجربیات هم استفاده نماییم .

امیدوارم من هم بتوانم وظیفه خود را به خوبی انجام دهم.

در پایان از دوست عزیزم آقا محمد هم تشکر می کنم که این فرصت خدمتگزاری را در اختیار بنده قرار دادند.

شعر خنده دار درباره دماغ ......

شعر خنده دار درباره دماغ ......

اگه مثل کلنگه
مثل لوله تفنگه
با خوشگلی‌ت می‌جنگه
طبیعیه، قشنگه
نگو که این یه درده
دماغ عمل نکرده

 

*****************شعر طنز*****************

 

اگر که مثل فیله
و یا از این قبیله
روی نوکش زیگیله
غصه نخور، اصیله
هی نرو پشت پرده
دماغ عمل نکرده

 

*****************شعر طنز*****************

 

یکی می‌گه درازه
خیلی ولنگ و وازه
یکی می‌گه ترازه
غصه نخور که نازه
ببین خدا چه کرده
دماغ عمل نکرده

 

*****************شعر طنز*****************

 

دماغ نگو جواهر
سوژه‌ی شعر شاعر
طویل فی‌المظاهر
پدیده‌ی معاصر
آهای تخم دو زرده
دماغ عمل نکرده

 

*****************شعر طنز*****************

 

با اون دماغ همیشه
عکس تو پشت شیشه
تو سینما چی می‌شه
شکستن کلیشه
کاشکی بری رو پرده
دماغ عمل نکرده

 

*****************شعر طنز*****************

 

کم باباتو کچل کن
یا خودتو مچل کن
کی بت می‌گه عمل کن
قصیده رو غزل کن
می‌شی له و لورده

دماغ عمل نکرده

 

*****************شعر طنز*****************

 

چه‌قد دماغ دماغ شد
قافیه‌مون چلاق شد
هی، یکی- چل کلاغ شد
تصنیف کوچه باغ شد
بره که برنگرده
دماغ عمل نکرده



امیدوارم دلگیر نشوید.

تفاوت حرف زدن پسران و دختران پای تلفن – طنز

تفاوت حرف زدن پسران و دختران پای تلفن – طنز

گفتگوی دو دختر پای تلفن: سلام عشقم، قربونت برم. چطوری عسل؟ فدات شم… می بینمت خوشگلم… بوس بوس بوس

گفتگوی دو پسر پای تلفن: بنال… بوزینه مگه نگفتی ساعت چهار میای؟ د گمشو راه بیفت دیگه کره خر…

 

بعد از قطع کردن تلفن : 
دخترها: واه واه واه !!! دختره ایکبیریه بی فرهنگ چه خودشم میگیره اه اه اه انگار از دماغ فیل افتاده حالمو بهم زد

پسرها: بابا عجب بچه باحالیه این ممد خیلی حال میکنم باهاش خیلی با مرامه

مهندسان صنایع در کدام دانشگاه ها آموزش داده می شوند؟

دانشگاه ها

- مقطع کارشناسی

دانشگاه های سراسری :

دانشگاه اراک -  دانشگاه الزهرا (س) تهراندانشگاه بجنورددانشگاه بوعلی سینادانشگاه تبریز – دانشگاه تربت حیدریه – دانشگاه تفرشدانشگاه تهران – دانشگاه خلیج فارس ،بوشهر- دانشگاه خوارزمی – دانشگاه دامغان – دانشگاه رازی کرمانشاه – دانشگاه سمنان – دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهداندانشگاه شهید باهنر کرماندانشگاه صنعتی ارومیهدانشگاه صنعتی اصفهاندانشگاه صنعتی امیرکبیر تهراندانشگاه صنعتی بابلدانشگاه صنعتی بیرجنددانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران - دانشگاه صنعتی شریف تهران – دانشگاه صنعتی شیراز – دانشگاه صنعتی قم – دانشگاه علم و صنعت ایران تهران - دانشگاه علم و فناوری مازندران بهشهر- دانشگاه فردوسی مشهد – دانشگاه فناوری های نوین سبزوار -  دانشگاه قمدانشگاه کردستان سنندج – دانشگاه کوثر بجنورد – دانشگاه نهاوند (ویژه خواهران) -  دانشگاه هرمزگان بندرعباسدانشگاه یزد – دانشگاه ولایت ایرانشهر- دانشگاه امام حسین (ع) تهراندانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان (آخرین سال سال ۸۹) -  دانشکده سلامت،ایمنی و محیط زیست تهران – دانشکده فنی و مهندسی گرمسار – دانشکده فنی و مهندسی گلبهار ( خراسان رضوی ) -  دانشکده ی فنی و مهندسی گلپایگان – مجتمع اموزش عالی اسفراین -  مجتمع آموزش عالی اردکان – مجتمع آموزش عالیآیت ا… العظمی حایری میبد- مجتمع آموزش عالی بم -مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی قوچان – مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا -مرکز آموزش عالی فیروزآباد- مرکز آموزش عالی محلات – دانشگاه تهران واحد بین المللی کیش

مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور :

آذربایجان شرقی : تبریز : بناب : مراغه : مرند : میانه : آذر شهر : اسکو : ایلخچی : بناب جدید : جلفا : زنوز : عجب شیر : ملکان – آذربایجان غربی : ارومیه : بوکان : واحد سلماس : نقده – اردبیل : اردبیل – اصفهان : اصفهان : شاهین شهر : خوراسگان : دولت آباد : تیران : خوانسار : گلپایگان : نایین : نجف آباد – ایلام : ایلام – بوشهر : بوشهر : بندر دیر : عسلویه – تهران : تهران : دماوند : لواسانات : اشتهارد : ماهدشت : ورامین : پرند : هشتگرد – چهار محال و بختیاری : شهرکرد : اردل : بروجن  خراسان جنوبی : بیرجند : فردوس : قاین – خراسان رضوی : چناران : قوچان : گناباد : نیشابور – سبزوار : کاشمر : مشهد – خراسان شمالی : بجنورد : شیروان – خوزستان : اهواز :آغاجاری : خرمشهر : شوشتر : گتوند : هفتگل :  – زنجان : ایجرود : زنجان – سمنان : سمنان : دامغان : شاهرود : گرمسار : مهدی شهر – سیستان و بلوچستان : چابهار : زاهدان – فارس : جهرم : شیراز – قزوین : بویین زهرا : قزوین – قم : قم : سلفچگان – کردستان : سنندج – کرمان : سیرجان : کرمان – کرمانشاه : کرمانشاه – کهگیلوی و بویر احمد : یاسوج : دهدشت : دو گنبدان– گلستان : گرگان : کردکوی– گیلان : رشت – لرستان : خرم آباد : الیگودرز : بروجرد : دورود : الشتر – مازندران : بابل : رینه : ساری : نوشهر – مرکزی : اراک : تفرش : دلیجان : ساوه : فرمهین : محلات – هرمزگان : بندرعباس : قشم – همدان : همدان : بهار – یزد : ابرکوه : اردکان : تفت : رضوانشهر صدوق : طبس : مهریز : میبد : زارچ : یزد

دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی :

دانشگاه علم و فرهنگ تهران – دانشگاه علوم و فنون مازندران – موسسه ی ارشاد دماوند – مؤسسه ی اندیشمند لاهیجان – مؤسسه ی آیندگان تنکابن – مؤسسه ی ایوانکی – مؤسسه ی تابناک لامرد – موسسه ی جهاد دانشگاهی یزد – مؤسسه ی سجاد مشهد – دانشگاه شمال آمل – مؤسسه ی صنعتی فولاد اصفهان – موسسه ی مازندران بابل – مؤسسه ی فرزانگان اصفهان – مؤسسه ی کار – مؤسسه ی کاسپین – قزوین (شهر صنعتی البرز) – مؤسسه ی مهر آستان آستانه ی اشرفیه – مؤسسه ی نقش جهان  اصفهان

مراکز و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی :

آذربایجان شرقی : بناب – اردبیل : اردبیل : خلخال – اصفهان : دهاقان : لنجان : نجف آباد – البرز : کرج – ایلام : ایلام – تهران : پرند : تهران جنوب : تهران شمال : تهران غرب : دماوند رباط کریم : فیروزکوه : کرج – خراسان : سبزوار : شیروان – خوزستان : شوشتر : مسجد سلیمان – زنجان : ابهر : زنجان – سمنان : سمنان : شاهرود – سیستان و بلوچستان : زاهدان – فارس : داراب : شیراز – قزوین : قزوین – قم : قم – کردستان : سنندج – کرمان : سیرجان : بافت : کرمان – کرمانشاه : کرمانشاه – کهگیلویه و بویر احمد : گچساران – گلستان : علی آباد کتول : گنبد کاووس : مینودشت – لرستان : الیگودرز : بروجرد : خرم آباد – مازندران : تنکابن : نور – مرکزی : اراک :مهاجران : تفرش : خمین : ساوه : محلات : نراق – همدان : ملایر – یزد : اشکذر : طبس

- مقطع کارشناسی ارشد :

سراسری : تربیت مدرس – دانشگاه تهران – دانشگاه امام حسین – صنعتی اصفهان – امیرکبیر – خواجه نصیرالدین طوسی –  صنعتی شریف – علم و صنعت –  دانشگاه یزد – علوم و فنون مازندران – مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی خاتم – دانشگاه بو علی سینای همدان – موسسه ی آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی کیش – موسسه ی آموزش عالی غیر انتفاعی الغدیر – تفرش – سازمان مدیریت صنعتی – شاهد – غیر انتفاعی علم و فرهنگ – غیر انتفاعی رجا – تربیت معلم تهران

آزاد : تهران علوم و تحقیقات – تهران جنوب – اراک – زاهدان – قزوین – نجف آباد

لیست فوق بر اساس آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور بوده و برای اولین بار توسط سایت اخبار مهندسی صنایع تهیه شده است. استفاده از مطالب فوق تنها با ذکر منبع مجاز است.

آی ای نیوز

نکات مدیریتی




کارمندان پرتلاش محیطی را دوست دارند که مستلزم کار فراوان است و کم‌کاری را تحمل نمی‌کنند. هیچ چیزی به اندازه تحمل کم‌کاری، انگیزه‌های کارمندان پرتلاش را از آنان نمی‌گیرد. افراد سختکوش چالش را دوست دارند و دلشان می‌خواهد با دیگر افراد سختکوش همکار باشند.
با توجه به آنکه نرخ تغییر در کسب‌وکار، مدام در حال افزایش است؛ اشتغال در یک کار برای تمام عمر دیگر معنایی ندارد. فناوری‌های جدید، کسب‌وکار سنتی را با نرخی هشداردهنده از رواج می‌اندازند و در نتیجه افراد به‌طور میانگین بیش از گذشته شغل خود را عوض می‌کنند. به‌ندرت کسی به‌دنبال شغلی است که تمام عمر خود را در آن سپری کند، بلکه همه به دنبال شرایطی هستند که امکان استخدام برای آنها در تمام مدت وجود داشته باشد. در حالی که این فرصت برای متقاضیان وجود دارد که یکی از شغل‌ها را انتخاب کنند، اغلب شغلی را برمی‌گزینند که فرصت‌های بیشتری را برای یادگیری و پیشرفت در اختیارشان می‌نهد. مدیرانی که هیچ فرصتی را برای پیشرفت کارکنانشان از دست نمی‌دهند، دوست دارند به شیوه‌ای آسان‌تر بتوانند بهترین استعدادها را جذب نمایند. اگر شما لحظه‌ای در اینجا درنگ کنید و به بهترین مدیرانی بیندیشید که تا به حال برای آنها کار کرده‌اید، احتمالا کسی را انتخاب می‌کنید که بیشتر از او آموخته‌اید.

فرصت برای یادگیری و رشد
افراد بلندپرواز برای آنکه بتوانند بر مهارت‌های خود همواره بیفزایند، دوست دارند وظایفی چالش‌برانگیز برعهده آنان گذارده شود. آنها از کار پرچالش رویگردان نیستند و از خطرات استقبال می‌کنند. افزون بر این دوست دارند بازخورد کار خود را ببینند و به آنها آموزش داده شود و به دنبال مدیرانی از این دست هستند.

رشد توانایی‌های بیشتر
کارمندان پرانرژی از مدیران خود انتظار دارند که توانایی‌های آنها را تشخیص و این توانایی‌ها را رشد دهند. برخلاف عقاید سنتی، بیشتر مردم در محیطی مستعد، امکان پیشرفت بهتری دارند تا در محیطی ضعیف. ابتدا درک چنین چیزی دشوار است، اما خوب است درباره‌اش بیندیشید: آیا شما قصد دارید به مرتبه‌ای رفیع برسید- که احتمالا هم به آن می‌رسید- مرتبه‌ای که شاید قبلا به آن رسیده‌اید یا شاید هم هنوز در نیل به آن موفق نشده‌اید؟ استعداد، معادله ریاضی نیست. اگر بخواهید به هدفی بزرگ‌تر دست یابید، باید استعداد ذاتی آن را داشته باشید. بیشتر مدیران این مساله را درک نمی‌کنند و سرمایه خود را معطوف نقاط ضعف زیردستانشان می‌کنند. وقتی بحث‌هایی را بررسی می‌کنیم که به نحوه کار کارمندان می‌پردازند، متوجه می‌شویم که در بیشتر موارد، با وجود آنکه بهترین نیت‌ها را داشته‌اند اما به جای آنکه به کارمندان قوت قلب دهند، آنها را دلسرد کرده‌اند. علت اصلی، آن است که عمده بحث‌ها حول محور یک یا دو موردی بوده که کارمندان در آنها ضعف داشته‌اند.

طبق گفته «مارکوس باکینگهام» و «کرت کافمن»، بهترین مدیران به زیردستان خود کمک می‌کنند تا خود را بهتر بشناسند و از توانایی‌های آنها سود می‌جویند.
بهترین هدیه‌ای که مدیران می‌توانند به زیردستان خود بدهند، رهنمود آنان برای ساخت آینده براساس توانایی‌هایشان است. اما شما احتمالا فکر می‌کنید «چه بر سر ضعف‌های اصلی می‌آید؟» چه اتفاقی می‌افتد اگر لازم باشد کارمندی وظایف معینی را واقعا خوب انجام دهد تا به موفقیت شغلی دست یابد؟ در اینجا یک حساب سرانگشتی ساده وجود دارد. اگر لازم است کارمندی 10 وظیفه را واقعا به خوبی انجام دهد تا در شغلی سرآمد شود و اگر از این 10 وظیفه، 6 یا 8 وظیفه در محدوده ضعف‌های او جای می‌گیرند، باید آن کارمند را از آن شغل خاص برداشت. این علامت خوبی از تناسب ضعف شغلی است. به بیان دیگر، اگر کارمندی برای هفت تا هشت مورد از این وظایف کفایت لازم را دارد و ضعف او فقط به یکی، دو وظیفه محدود می‌شود، شما باید از خودتان بپرسید که این دو وظیفه چقدر برای موفقیت همه‌جانبه الزامی است. اگر این وظایف نقشی بسیار حیاتی دارند، پس باید به کارمند کمک کنید تا در آن وظایف به سطح قابل قبول برسد و اگر برای نیل به موفقیت حیاتی نیستند، پس لزومی ندارد نگرانشان باشید و باید تلاش‌هایتان را معطوف نقطه‌قوت‌ها کنید. غیرممکن است کسی در همه‌چیز سرآمد باشد. هنر مدیریت و رهبری مردم یعنی آنکه با برآورد توانایی‌های افراد و رشد آن توانایی‌ها و خنثی کردن ضعف‌های اصلی، بهترین خمیرمایه هرکس را بیرون کشید.

اگر قرار است به‌طور میانگین صد واحد زمانی و پولی را برای پیشرفت افراد سرمایه‌گذاری کنید، من به شما توصیه می‌کنم که دست‌کم هفتاد تا هشتاد واحد از این صد واحد را به رشد نقاط قوت اختصاص دهید. یعنی وقتی مشخص شد که فردی مناسب شغلی نیست، باید به سرعت دست به کار شوید. سال‌ها پیش که من برای بانکی تجاری کار می‌کردم، ما معامله‌گر ارشد ارزی را به سمت سرپرستی اتاق معاملات ارتقا دادیم. او طی چندین سال، موفق به کسب حد نصاب معینی در معاملات شده بود. در ابتدا او از این ارتقا سربلند بود. اما طولی نکشید که در کار فردی‌اش به‌عنوان یکی از معامله‌گران تنزل کرد. به مرور، تمام تیم متضرر شد. افراد نیز از شیوه ضعیف مدیریتی او و نبود مهارت‌های ارتباطی گله داشتند.
رئیس معامله‌گران مرا صدا کرد تا درباره این شرایط گفت‌وگو کنیم. او با حالتی تمسخرآمیز از من پرسید: «نظر شما به‌عنوان متخصص انگیزه‌ها چیست؟» ما درباره شرایط پیش آمده بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در انتخاب این معامله‌گر به‌عنوان مدیر اشتباه کرده‌ایم. وقتی با او حرف زدیم، به ما گفت که از تجارت لذت می‌برد و می‌خواهد فقط همان شغل را داشته باشد. او به ما توضیح داد که راهبری دیگران به معنای نوشیدن یک فنجان چای نیست.
تمام خواسته او رسیدن به حد اعلای موفقیت در همان شغل معامله‌گری بود و می‌خواست یاد بگیرد که چطور می‌توان با ابزار پیچیده‌تر معامله کرد. افزون بر این به ما گفت که آرزو دارد روزی دلال املاک شود و به مرکزی بزرگ‌تر مثل لندن یا نیویورک انتقال یابد. در نهایت ما او را به شغل قبلی خودش در دلالی برگرداندیم و عاقبت او را به نیویورک فرستادیم و او کارش را در همان‌جا ادامه داد و به یکی از موفق‌ترین معامله‌گران ارزی بانک بدل شد. هر قدر هم که در زمینه مدیریت آموزش می‌دید، تا این اندازه به او کمک نمی‌شد. به محض آنکه ما این واقعیت را فهمیدیم، تصمیم درست را گرفتیم و بار دیگر در نقاط قوت او سرمایه‌گذاری کردیم. این کار هم به او کمک کرد و هم به سازمان.

داستان گاو و خوک

داستان گاو و خوک
 

خوک روزی به گاو گفت: مردم از طبیعت آرام و چشمان حزن انگیز تو به نیکی سخن می گویند و تصور می کنند تو خیلی بخشنده هستی. زیرا هر روز برایشان شیر و سرشیر می دهی.اما در موردمن چی؟...

من همه چیزخودم را به آنها می دهم از گوشت ران گرفته تا سینه ام را. حتی از موی بدن من برس کفش و ماهوت پاک کن درست می کنند. با وجود این کسی از من خوشش نمی آید. علتش چیست؟

می دانی جواب گاو چه بود؟ جوابش این بود:شاید علتش این باشد که هر چه من می دهم در زمان حیاتم می دهم.